24 May 2015

Hoe kom ik tot rust



Soms zit mijn hoofd echte helemaal vol met stress en drukte van van alles. Ik heb dat vaak als ik een blog post wil typen dan word ik enorm snel afgeleid met andere dingen ik zet dan zoals nu rustige Celtic muziek op. Ik heb een aantal tips om tot rust te komen of om minder afgeleid te raken.




Als je gestrest bent:
Pak een schetsboek of gewoon wat blaadjes en ga tekenen wat je maar wil (doodelen). Vaak kun je alles kwijt wat er dan n je zit. Ook kun je gaan schrijven over wat je dwars zit en waar je mee zit. Als ik vaak gestrest ben, wat redelijk vaak is, ga ik verder met mijn eigen wereld te bedenken. Ik ben heel erg van de fantasie en ik bendenk dus veel fantasie wezens en werelden. Dat is echt een afleiding voor me en dus word de stres heel veel minder.



Als je last hebt van een een gebrek aan consentratie:De beste tip als je geen concentratie hebt zet even 10 of 15 minuten rustige muziek op. Pak dan muziek met alleen piano erin of alleen instrumenten. Vaak is dat toch rustgevender dan muziek met tekst erin. Of wat ik dan doe Celtic music dat is toch een taal wat je niet verstaat. Als je die muziek ophebt ga dan even op de bank liggen of als je ergens anders bent op een stoel zitten en haal rustig adem.



Als je ergens mee zit:
Zit je ergens mee dat je wat verkeerds hebt gedaan, of dat je wat kwijt bent geraakt en je niet meer weet waar.. zet al het geluid om je heen uit, ga rustig op de grond (ja op de grond) zitten en haal goed en diep adem. Denk goed na wat je die dag allemaal hebt gedaan en waar je bent geweest, als je wat kwijt bent. Doe sommige dingen opnieuw en kijk op plekken waar je bent geweest. Als je wat verkeerds hebt gedaan en je denkt bijvoorbeeld dat iemand kwaat op je is, ga met die gene praten. Het is moeilijk om dat dan te doen maar app hem/haar eerst om te vragen of zij/hij boos is en zeg dat het je erg dwars zit. Eventueel kun je daarna bellen om het even uit te praten.


EXAMEN STRESSSSSS
Examens zijn of bijna afgelopen of afgelopen voor de meeste eindejaars. Voor sommige  van jullie is dat enorm spannend en voor de anderen wat minder. Je kunt het best ervan uitgaan dat je bent geslaagd dat is ook voor jezelf een hele opluchting. En als je gezakt bent dan is het erg jammer maar dan heb je wel een kans om het overnieuw te doen en het eindresultaat te verbeteren. Ik ben ook 2x blijven zitten ook om mijn eigen redenen (pesten) en zin naar school is weg maar ik snap nu alles veel beter en de kans om te slagen is groter.


Succes met deze tips!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...