23 May 2015

DIY Make-up melk flesjes



Ik vond het wel eens tijd worden om mijn make-up spullen netjes te bewaren inplaats van in een tas gepropt en het overzicht helemaal kwijt te zijn. Ik had ergens gezien ik dacht op Pinterest dat iemand het in drink glazen bewaarde. Ik wist dat ze veel leuke spulletjes bij de hema hadden voor leuke DIY projecten. De Hema in ons dorp is een tijdje geleden verbouwd en ik was er nog niet binnen geweest. Ik zag hele leuke melkflesjes staan en dacht bij me zelf die kan ik wel gebruiken voor de potloden, kwasten en eyeliners. Zo ben ik verder gaan kijken en zag ik een grote pot leuk voor mijn andere/overige spullen (die in een pot passen). Hier een kleine instructie hoe ik het heb gemaakt.



Nodig:

  • Make-up spullen
  • Potten, Flesjes of iets anders waar je het in wil stoppen
  • Leuke touwtjes
  • Kralen
  • Stof
  • Tag kaartjes
  • Stickers, lindjes en andere versiersels




How To:

♥ Begin met het uitzoeken van leuke potjes en flesjes. Het hoe groot en hoe veel ligt eraan hoeveel make-up spullen je hebt. Kijk ook of ze er wel allemaal inpassen. Ik ben erachter gekomen dat het nog maar net paste. 

♥ Vul je potjes en flesjes met kralen. De kralen zorgen ervoor dat je spullen niet ver naar onder zakken zodat je er niet meer bij kunt. Ook helpen ze voor stevigheid zodat ze niet heletijd omvallen. Heb je te weinig kralen zoals ik had, kun je altijd een stuk stof gebruiken. Ik had er vulling onder gedaan maar je kunt altijd kiezen om watten erin te doen of iets anders wat je leuk vind.. zoals houd, stenen, glitters, etc. 

♥ Pak een bijpassend lindje en knip die groot uit. Kijk hoe lang hij moet zijn door het om de rand heen te doen. Gebruik een Tag kaartje om het eventueel te versieren. Ik heb ze gebruikt om erop te schrijven wat erin zit.. niet dat dat perse nodig was maar ik vond het wel leuk zo. 

♥ Gebruik stikkers, lindjes, belletjes of iets anders om je potjes te versieren. Ik had er heel veel verschillende kralen ingedaan wat het al erg druk maakt en er stonden ook al dingen op de potjes, vandaar dat ik er zelf niet te veel aan toe gevoegd heb. 

♥ Zet al je make-up spullen erin zodat het past en je makkelijk alles terug kunt zetten. 




Bij de Tabbladen zie je "Achtergronden" staan... daar heb ik nog meer van deze foto's die je kunt gebruiken als achtergrond voor je pc of mac. 


Ik hoop dat jullie dit een leuke tutorial vonden. Laat maar weten bij de comments wat je er leuk aan vind en als jullie dit nou ook hebben gedaan... zet even een foto op instagram en tag mij even: myworldasmaud 
Wellicht komen er nog wel meer van dit soort DIY dingetjes. 

Fijn weekend!

xx




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...