26 July 2015

Zomerschool + creatieve kop




De laatste tijd ben ik weer met veel dingen bezig: bloggen op instagram, mijn creativiteit los laten gaan, tekenen en uit gaan. Het word nu alleen nog maar drukker i.v.m. werken. Maar deze afgelopen week heeft veel tijd gekost in de zomerschool.






Ik heb deze week als vrijwilliger geholpen bij een zomerschool bij ons in het dorp. Mijn nicht heeft ervoor gezorgd dat kinderen met financiële en kindjes van het asielzoekerscentrum een leuke week konden hebben.  De week was als volgt:

Maandag:
De kinderen werden thuis opgehaald en afgezet bij cultuur centrum de krekul. Daar mochten ze vrij spelen. Toen iedereen er was gingen we met z'n allen naar de Lidl om wat boodschappen te halen voor de barbecue die we daarna hadden. Per groepje mochten ze voor ongeveer 20.- aan boodschappen halen en alles naar eigen keuzen. Voor de meeste werd het iets van kip, vegetarisch of halal. Onderweg werd er van alles verteld over waar ze vandaan kwamen, waarom ze hier zijn en wat hun gewoontes zijn in hun cultuur. Bijvoorbeeld ze mogen geen kip van ons eten alleen een levende die ze zelf geslacht hebben. En iedereen had genoeg te vertellen onderweg.
Toen we terug kwamen was de barbecue aangezet en mochten de kinderen zelf salades maken en het vlees op platen leggen. Het was erg en iedereen had goede keuzes gemaakt.
Na het eten werden ze in 2 groepen gedeeld en gingen ze graffiti spuiten en kregen ze een workshop sieraden maken. Wij begonnen met de sieraden en kregen uitleg over het werken met aluminium draad. Als begeleider moest je de kinderen helpen... maar ik vind het dan ook leuk om tussendoor een eigen ketting te maken haha. Na de workshop sieraden kregen ze een workshop graffiti spuiten, ook daar had ik mijn eigen bijdragen aan geleverd :) Na de workshops mochten de kinderen vrij spelen tot wij klaar waren en de meeste ouders aanwezig waren.



Dinsdag:
Was ik er helaas niet. Deze dag was ik namelijk de hele dag weg en had ik dus geen tijd om mee te helpen.. wel heel jammer want ze waren met ze'n alle naar het bos gegaan voor water diertjes te zoeken en hoe je kunt overleven in de bossen. Dus ik kan niet heel veel zeggen over deze dag.


Donderdag:
Ik ben woensdag vergeten, klopt!. Maar deze dag hadden de kinderen een dagje thuis zijn om uit te rusten zodat ze donderdag weer konden knallen, wat ze ook echt deden! Ik was een uur te vroeg dus had ik al die tijd om op verkenning te gaan bij klein Oisterwijk. Het was een mooi park met een kamping eraan. Toen de groepen arriveerde vonden ze vooral het springkussen leuk, alleen was die nog niet opgeblazen doen ze aankwamen. De grote vraag was dus ook... wat is dat voor een raar ding. waarop ik zei dat dat een springkussen was. Toen ik dat zei gingen ze er ook op springen maar zonder resultaat dat ze omhoog gingen. Na 10 minuten was hij opgeblazen en hebben ze zich de hele dag vermaakt met het springkussen. Ook was er nog een planning wat er gedaan moest worden zoals in de ochtend een vogelhuisje maken. Daarna hadden ze een lunch en gingen ze naar het bos om hutten te bouwen van takken en bladeren, wat een genot was dat. Toen we terug kwamen kregen ze een ijsje en mocht iedereen nog even wat springen op het springkussen. We zouden oud hollandse spelen gaan spelen maar daar had niemand zin in omdat het veelste warm was. Daarna zijn we frietjes gaan eten wat was geregeld door klein oisterwijk. En na het eten nog een leuke foto met iedereen op het springkussen!
(ik op het gele stuk met een been onder het andere)

Vrijdag:
Laatste dagje... en bek af! Ik was deze keer niet een begeleider maar een van de toneel juffen die les gaf. Er waren 3 groepjes en ieder groepje mocht een toneel stukje maken van ongeveer 15 minuten... alleen omdat het toch moeilijk is met die kinderen waren het nog maar net stukjes van 5 tot 10 minuten. Ze waren erg enthausiast met veel fantasie! Ze waren dus in 3 groepen gedeeld en per groep kregen ze een speciale locatie waar ze iets op moesten bedenken. Een groep was bij een kasteel, de anderen bij een speeltuin/sprookjesbos en de laaste bij een dierentuin. De ouders, broers en zussen mochten allemaal komen kijken en op het einde was er een borrel met een tentoonstelling van wat ze allemaal gedaan hadden in de week. Ze waren erg blij de ouders en bedankte ons vriendelijk. De kinderen kregen een goodiebag en namen afscheid.
Dit was een week die ik nooit meer vergeet!



♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥•♥

Mijn OC (original character) Vanessa


Laatste tijd ben ik ook heel veel bezig met tekenen en met creatief bezig zijn! Ik teken erg veel en probeer veel actief te zijn op Deviantart waar ik twee accounts heb Livuletta en Drayuki. Ik gebruikte Livuletta eerst heel veel maar sinds ik meer met digital art wil gaan doen heb ik het account van Drayuki aangemaakt. Vanaf nu wil ik Livuletta gebruiken voor traditional art en Drayuki voor digital art.



Voor Drayuki wil ik een eigen wereld bedenken met allerlei verschillende species. Ik ben veel aan het schetsen alleen is het nog lastiger dan dat ik dacht. Het thema is dieren/eten/snoep. Net als Candyflossy is een suikerspin muis en Winter is een pinguin met een zoet/zure vulling. Zo ben ik vanalles aan het bedenken. Ook moet ik nog een leuke naam hebben voor mijn wereld en bedenk ik huisjes, winkels en allerlei spullen die ze kunnen gebruiken zoals kleding en accessoires.


Ook doodlen doe ik steeds vaker en dat doe ik vooral als ik me verveel. Dit is iets waar ik echt mijn tijd aan kan vullen. Ik heb een nieuw Instagram account aangemaakt waar ik al mijn creatieve dingen opzet wat ik heb gemaakt en wat ik van plan ben te gaan doen. Je kunt me hier vinden.









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...