27 September 2015

Liefde voor de natuur


De natuur is iets wat erg mooi is. Misschien wel het mooiste op de wereld. De natuur is onvoorspelbaar en er is altijd wel iets te zien. De natuur is ook overal: Bij de zee, in de bossen, bij een meer, in een park of zelfs in een dorp of stad. Vandaag ben ik naar 3 verschillende plekken geweest om foto's te maken. Ik ben naar een boomkwekerij geweest, bossen met het hertenkamp en bij de opa van mijn nicht. Dus hier is mijn foto boekje van vandaag.




Dit is de eerste foto, een boomkweker waar nog veel jonge bomen staan. Het is erg mooi om alle bomen zo op een rijtje te zien staan. Het effect is anders als je de focus op een boom legt en de andere een blurry effect geeft. De boom zelf vond ik ook erg mooi en ik heb hier ook veel mee geëxperimenteerd.


Dit boompje vond ik ook wel schattig. Je ziet hier ook erg goed dat het nog een kaal vlak is en dus ook veel kleine, jonge boompjes. Het is altijd mooi om te zien hoe de natuur geboren word en uitgroeit tot iets groots. 


Van dit deel van de natuur is ook een heel groot gebied. Er zijn enorm veel zwammen en paddenstoelen. Deze schimmels zijn er in alle soorten en maten. Dit vind ik een van de schattigere versies. Een klein paddenstoeltje wat nog maar net iets groter is dan je pink. Dan is het het mooiste als er ook nog een klein beestje op loopt.


Toen we naar de bossen reden parkeerde we op een parkeerplaats een stuk verderop. Het eerste wat me opviel waren deze prachtige herfst kleuren. Alle kleuren leken even voorbij te komen: Geel, rood, groen, bruin en oranje. Dit is toch echt een cadeautje van de natuur om dit te zien.



Onderweg naar het bos kwamen we langs het herten kamp. Wat mij echt gelukkig maakt zijn dieren. Dieren geven echt leven in het bos en overal waar je bent heb je dieren om je heen. Helaas zijn er ook muggen en daar heb ik een allergie voor.. dus die zijn net wat minder. 


Er lagen enorm veel eikels op de grond. Vroeger vond ik het al leuk om dieren eten te geven, dus waarom nou niet?? Dit mannetje bleef maar zeuren en dat vond ik wel leuk om er een foto van te maken. En als je hem nou zo ziet vind ik hem toch net iets minder knap. 


Het is het leukste als je een hert in het wild tegen komt dat je echt zoiets hebt van oohhh daar loopt een hert. Helaas is het daarvoor te druk bij ons in de bossen. Het is wel mogelijk als je om 7 uur 's ochtends te gaan.. maar daar heb ik niet zo veel zin in. 


De laatste van de hertjes en ook de mooiste vind ik. Dit jonkie liep er nog als kleinste rond. En wat een schatje is het. Je kunt goed merken dat dit kleintje de mensen nog niet is gewenst omdat hij nog veel weg rent. En ook heeft deze Bami een heel mooi patroon op zijn vachtje.


Het was helaas weer te druk om mooie foto's te maken. Maar ik kwam deze leuke groep tegen en ging er speciaal voor op mijn buik liggen. Dit vind ik ook leuk als je natuur documantaires kijkt. Je ziet heel vaak hoe paddenstoelen ontstaan en verdwijnen. Dan is het ook vaak dat ze de herfst verwelkomen en zie je mooie paddenstoelen. 


Helaas kwam je dit ook vaak tegen. Heel veel kapot getrapte paddenstoelen. Dit vind ik zo erg jammer. Mensen die natuur vernielen door alles kapot te maken of te vervuilen. Onderweg kwamen wij een halfvolle wijnfles tegen. Ik weet niet of er wijn in zat of regenwater maar het is erg slecht voor de dieren. Ik hoop dat mensen dit ooit gaan snappen.


Eenmaal aangekomen bij de opa van mijn nicht zag ik dit stuk prikkeldraad hangen. Ik vond het een heel mooi shot om te maken. Het is echt genieten op die plek. Het is een oude boerderij met een heel erg groot stuk land wat helemaal achter in de bossen ligt. Dus hier zie je ook geregeld herten, zwijnen, konijnen en vreemde vogels. 


Bloemen geven ook iets speciaals aan de natuur. Ze fleuren hele velden op met hun felle kleuren. Dit veld stond helemaal vol met klaver. Klaver word veel gegeten door herten en konijnen. Hele velden vol is dan het aller mooiste. Je ziet vlinders in alle kleuren en je word er helemaal vrolijk van. Ik zou best op zo'n stuk land willen leven. Alleen weet ik van mezelf dat ik de stad erg ga missen.





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...